Zákaznícka zóna

Ako začať s cvičením jogy?

Jednoduchá odpoveď na túto otázku je, že sa stačí postaviť na podložku. Ak hľadáte dobré tipy pre úplného začiatočníka, využite aj ďalšie rady:

Powerjoga_mala.jpg

1. Aký štýl jogy je vhodný pre začiatočníka? Určite ste zaregistrovali obrovské množstvo zaujímavých názvov jogových lekcií, venujte pozornosť najmä popisu lekcie, častokrát sa totiž za rôznymi názvami nachádza joga rovnakého zamerania. Vyberte si štýl jogy, ktorý je Vám už z popisu blízky, ktorý vystihuje Vašu prirodzenú pohybovú aktivitu. Ak preferujete dynamický, silový pohyb, bude pre Vás najvhodnejšia Powerjoga, ak máte radšej pomalšie, menej intenzívne zaťaženie, poobzerajte sa hodinách klasickej jogy. Venujte pozornosť popisu lekcie a nebojte sa skúšať aj viac štýlov. Ak sa dá, vyberte si lekcie špeciálne určené pre začiatočníkov.
 

2. Ako si vybrať svojho učiteľa/lektora? Platí tu to isté, čo pri štýle jogy, venujte pozornosť predstaveniu lektora, jeho skúsenostiam a referenciám. Môže sa stať, že jogový lektor alebo lektorka Vám nebude napriek odporúčaniam vyhovovať štýlom vedenia lekcie alebo dynamikou, preto hľadajte tak dlho, kým sa budete na hodine cítiť bezpečne, príjemne, je to podstatná časť motivácie pre ďalší pokrok. 
 

3. Počúvajte svoje telo. Napriek všetkým úžasným fotkám jogových pozícií a akrobatickým videám, ktoré robia z jogy niečo nedostupné, je bežná hodina Powerjogy založená na základných, bezpečných pozíciách, ktoré majú posilniť telo a uvoľniť myseľ. Takmer vždy platí, že čím je skúsenejší lektor, tým jednoduchšia zostava pre skupinové lekcie. Ak sa však napriek tomu dostanete v lekcii do bodu, že sa necítite dobre, že v pociťujete ostrú bolesť alebo slabosť, uberte z úsilia a rešpektujte aktuálny stav svojho tela.  
 

4. Môže sa aj začiatočník učiť podľa video kurzu? Najlepšie je vždy učiť sa jogu naživo v prítomnosti učiteľa, ale ak to situácia neumožňuje, nebojte sa využiť aj špeciálne video lekcie určené pre začiatočníkov. Naučíte sa tak nielen názvy základných pozícií, ale najmä ich bezpečné prevedenie v postupných krokoch. Určite nezačínajte stojkami ani inými balančnými pozíciami, ktoré sú určené pre pokročilejších žiakov jogy.  
 

5. Vnímajte svoje pokroky. Postupne spoznáte mnoho nových svalov, Vaše telo sa stane pružnejšie, flexibilnejšie a Vaša myseľ pokojnejšia. Pokroky vnímajte aj v bežnom živote, mimo podložky. Uvedomujte si, že ťažké situácie dokážete zvládnuť vďaka pokojnému dychu a že Vaše telo zvláda čoraz náročnejšiu záťaž.

publikované: 13. 10. 2020

Naše webové stránky používajú cookies a uchovávajú Vašu IP adresu. Viac informácií nájdete tu.